Kompetensiya
Curriculum globALE dasturi bo‘yicha o‘qigan mutaxassislar kommunikatsiyaning nazariy tamoyillari bi-
lan tanishadilar va ulardan kattalarni o‘qitishda va taʼlimiy ishlarda foydalanish ko‘nikmalari-
ga ega bo‘ladilar. Shuningdek, bunday mutaxassislarlar guruh dinamikasi asosiy nazariyalari haqida
ham bilimga ega bo‘lib, ushbu bilimlarni guruh bilan ishlashda muloqot jarayonlarini boshqarish
uchun o‘qitish/taʼlimiy faoliyatda qo‘llashlari mumkin.
Curriculum globALE dasturi bo‘yicha o‘qigan mutaxassislar
• Verbal, shuningdek paraverbal va noverbal aloqa qoidalari bilan tanishlar va ushbu bilimlardan
kurs ishtirokchilari bilan ishlashda qo‘llaydilar;
• Interaktiv, konstruktiv, asosli kommunikatsiyaning alohida qismlaridan foydalana oladi;
• Aloqadagi to‘siq va g‘ovlarni bartaraf etish yoki kamaytirish ko‘nikmalariga egadirlar;
• O‘zining kommunikatsiya uslubi bilan ijobiy muhitni hosil qila oladilar;
• Aloqaning turli uslublariga moslashadilar va ishtirokchilarni mashg‘ulot davomida va taʼlim be-
rish jarayonida yo‘naltira oladilar;
• Guruhning “ko‘rinmas” tuzilishini va guruh aloqasini idrok qila oladilar; ular taʼlimning barqa-
ror muvaffaqiyatini taʼminlash uchun guruhning rivojlanish surʼati jarayonlarini anglash, tushu-
nish va yo‘naltirish xususiyatlariga egalar;
• Taʼlim berish jarayonlari va guruhning dinamika surʼati bosqichlarini bir-biriga moslashtiradi-
lar;
• Guruhda yuzaga keladigan muammoli vaziyatlar yechimini topa oladilar, nizoli holatlarni bartaraf
qilishlari va “og‘ir tabiatli” ishtirokchilar bilan ishlay ishlay oladilar;
• Kattalarni o‘qitishda emotsionallikning muhim o‘rin tutishini yaxshi tushunadilar.
Modul 3. Kattalar taʼlimida kommunikatsiya va guruh dinamikasi